آخرین خبرها

رییس جمهوری مصر از دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی امتناع کرد

منابع رسانه ای عبری تاکید کردند که محمد مرسی رییس جمهور منتخب مصر از سخن گفتن با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل از طریق تلفن امتناع ورزید و علیرغم اینکه نتانیاهو برای رییس جمهور جدید مصر پیام تبریک فرستاد مرسی حاضر به دیدار با او نشد .

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری معا ، منابع موجود در بیت المقدس می گویند که مرسی زیر بار فشارهای اعمال شده جهت برقراری تماس تلفنی کوتاه مدت با نتانیاهو برای شنیدن تبریک وی به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نرفت و همین امر باعث شد تا نتانیاهو به فرستادن تلگراف تبریک بسنده کند.

یک منبع اسراییلی فاش کرد : نتانیاهو از کاخ سفید خواست تا در این موضوع دخالت کند . او از اوباما رییس جمهوری آمریکا خواست تا شخصا برای اعمال فشار علیه مرسی به منظور برقراری تماس تلفنی وارد عمل شود تا مرسی ادامه هماهنگی های امنیتی و سیاسی میان دو طرف را تضمین نماید و توافقنامه های بسته شده میان اسراییل و مصر و در راس آنها توافقنامه کمپ دیوید را محترم بشمارد.

منابع مزبور گفتند: نتانیاهو پیشنهاد دیدار با مرسی در شرم الشیخ یا در قاهره را مطرح کرد اما به نظر می رسد این امر در حال حاضر تا زمانی که نتانیاهو در قدرت است تحقق نخواهد یافت و میانجیگران آمریکایی از مرسی خواستند تا قبل از سفر اوباما به بیت المقدس با نتانیاهو به گفتگو بپردازد.

منبع:همشهری آنلاین

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *