آخرین خبرها

رزمایش نظامی روسیه و اسرائیل ؛آینده نزدیک

15ipj21-400x259-8-550x330آرمان پرس: وبگاه اطلاعاتی «دبکا فایل» وابسته به منابع امنیتی رژیم صهیونیستی از توافق روسیه و اسرائیل جهت برگزاری اولین مانور نظامی مشترک بزرگ خبر داد.

بر این اساس، درپی چهارمین سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو و ملاقات با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، توافقنامه‌ای مبنی بر افزایش همکاری نظامی میان روسیه و این رژیم امضا شد. این مسئله به محدود بودن رابطه ارتش رژیم صهیونیستی با آمریکا پایان داد.

در دیدار نتانیاهو و پوتین که «هرتزی هالوی» رئیس اطلاعات ارتش و «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) نیز حاضر بودند، روس‌ها و صهیونیست‌ها توافق کردند که تابستان امسال رزمایش نظامی مشترک نیروهای هوایی و دریایی با هدف تقویت همکاری‌های نظامی برگزار کنند.

منابع نظامی دبکا همچنین ادعا کردند که پیش از این رزمایش، مکانیزم مشترکی که پروازهای روسی و اسرائیلی را بر فراز سوریه هماهنگ می‌کند، گسترش خواهد یافت. این تصمیم دوجانبه برای رزمایش مشترک، با توافق رقابت کمپانی‌های روسیه جهت توسعه میدان‌های گازی رژیم صهیوینستی، ارتباط دارد.

بر اساس ادعای این منابع، افزایش همکاری‌ها میان نیروی دریایی روسیه و رژیم صهیونیستی می‌تواند پایه‌ای برای همکاری منطقه‌ای و اقتصادی آتی باشد.

نسخت وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه (۱۸ خرداد) برای چهارمین بار طی یک سال اخیر به روسیه سفر و با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. این در حالی است که وی در همین دوره زمانی، فقط یک بار با رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده بود.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *