آخرین خبرها

YPG (شاخه سوری pkk)در تلاش برای تصفیه کردهای مخالف خود است.

images (1)YPG (شاخه سوری pkk) در تلاش برای تصفیه کردهای مخالف خود است/ استقرار پ.ک.ک در عراق حضور ترکیه در شمال این کشور را ضروری می کند
سرویس ترکیه- نخست وزیر ترکیه در دیدار با معاون اول رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که نیروهای نظامی کرد وابسته به YPG در شمال سوریه مناطقی را که در کنترل خود گرفته اند از اعراب و ترکمن ها پاکسازی کرده و در تلاش برای تصفیه کردهای مخالف خود هستند.
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دوغان، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه که با جو بایدن، معاون اول باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در آنکارا دیدار کرد در مصاحبه مطبوعاتی مشترک شرکت کرده و طی اظهاراتی عنوان کرد: امروز در دیدار با آقای بایدن، بر روی نقشه تک تک مناطق حساس در خاورمیانه را جداگانه بررسی کردیم. نگرانی هایی که ما از جانب امنیت ملی داریم آشکارا با جناب بایدن در میان گذاشتیم. در آن سوی مرزهای ترکیه در سوریه و عراق، حاکمیتی وجود ندارد که بتواند مرزها را کنترل کند. ترکیه در مرزهای سوریه با ۳ خطر امنیت ملی روبه رو است: ۱) دولت مرکزی سوریه ۲)داعش ۳) YPG. نیروهای نظامی کرد وابسته به YPG در شمال سوریه مناطقی را که در کنترل خود گرفته اند از اعراب و ترکمن ها پاکسازی کرده و در تلاش برای تصفیه کردهای مخالف خود هستند. همچنین PYD در داخل ترکیه از گروه های تروریستی حمایت کرده و به اقدامات تروریستی در داخل این کشور کمک می کند.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: هدف ترکیه پاکسازی تمام عناصر دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از مرزهای ترکیه است. ما نمی خواهیم در مرزهایمان عناصر داعشی را مشاهده کنیم. در خصوص نیروهای نظامی کرد YPG باید عنوان کنم، YPG بخشی از PKK است و از PKK کمک می گیرد.
داوود اوغلو در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور نیروهای نظامی ترکیه ک در کمپ بعشیقه گفت: استقرار پ.ک.ک در عراق مبارزات تاثیر گذار ترکیه در عراق برای مقابله با پ.ک.ک و داعش را ضروری کرده است. در سال ۲۰۱۴ بعد از دیدار با مقامات آمریکایی تصمیم به مقابله موثر با داعش گرفتیم. یکی از این تصمیمات به راه انداختن کمپ آموزشی در مسیر آزادسازی موصل بود. تمام اقدامات ترکیه در عراق در چارچوب احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت مطلق این کشور صورت گرفته است. حضور ما در آن جا تنها یک هدف دارد و آن دور کردن داعش از مرزهای ترکیه و آزادسازی موصل است.
نخست وزیر ترکیه در ادامه به روند مذاکرات صلح و عملیات های نظامی داخل ترکیه نیز اشاره کرده و خاطرنشان کرد: جزئیات این عملیات ها را با معاون رئیس جمهور آمریکا در میان گذاشتیم. ترکیه زمانی که روند مذاکرات صلح را آغاز کرد یک هدف مهم را دنبال می کرد و آن هم خروج کامل نیروهای مسلح پ.ک.ک از ترکیه بود.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *