آخرین خبرها

وزیر خارجه انگلیس:ما (غربی ها)به دنبال روند سیاسی در سوریه هستیم، نه سقوط دولت اسد؟!

81557151-6363724وزیر امور خارجه انگلیس گفت: تمایلی به سقوط رژیم بشار اسد نداریم بلکه به دنبال مرحله انتقالی سیاسی در سوریه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، فیلیپ هاموند در سخنرانی برای نمایندگان پارلمان انگلیس با اشاره به اهمیت سرنگونی گروهک داعش در سوریه و عراق گفت: تمایلی به سقوط رژیم بشار اسد نداریم و به دنبال مرحله انتقالی سیاسی در سوریه هستیم.

وی افزود: اعزام نیروهای غربی به عراق و سوریه باعث به وجود آمدن راه حل برای این دو کشور نمی شود، ما به دنبال تغییر سیاسی در حکومت سوریه هستیم و می خواهیم دولتی قانونی که از حمایت تمام گروه های معتدل برخوردار باشد روی کار آید و به مبارزه علیه داعش بپردازد.

هاموند با تاکید بر لزوم تکرار نشدن اشتباهات در سوریه و عراق گفت: اگر نهادهای دولت اسد سقوط کند ما به نتایج مورد نظر دست نخواهیم یافت، نتیجه مورد نظر برای ما تغییر سیاسی در نظام سوریه و حفظ زیر ساخت های اساسی دولت و ایجاد مشروعیت سیاسی توسط گروه های معتدل است.

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: ما مرحله انتقالی دمکراتیک در سوریه می خواهیم و این مرحله را بر سقوط دولت اسد ترجیح می دهیم. وی با اشاره به مشارکت کشورش در حملات هوایی علیه پایگاه های گروهک داعش، گفت: این حملات به تنهایی برای سرنگونی داعش کافی نیست، با این وجود باعث تضعیف توان نظامی این گروه شده است.

روز گذشته نیز «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امورخارجه آلمان با استقبال از توافق هسته ای ایران و ۱+۵ گفت: امیدواریم توافق با ایران باعث حل و فصل بحران سوریه شود، با اینکه ما در حال حاضر با حل و فصل این بحران فاصله داریم.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *