آخرین خبرها

وقت متحد شدن با ایران است

81568673-6383261یکی از موضوعاتی که از مدت ها پیش در چهارچوب مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ مطرح بوده، این استدلال است که دستیابی به توافق هسته ای، راه را برای همکاری ایران و غرب در حوزه های منافع مشترک خود در خاورمیانه هموار می سازد. سفیر سابق انگلیس در آمریکا در مطلبی ضمن اشاره به این موضوع، از ضرورت همکاری و همراهی غرب با ایران در منطقه سخن گفته است.

به گزارش «تابناک»، کریستوفر مِیِر، سفیر سابق انگلیس در واشنگتن در مطلبی که برای روزنامه «تلگراف» به رشته تحریر درآورده، به اوضاع جاری در منطقه خاورمیانه پرداخته و چنین استدلال می کند، با توجه به اوضاع آشفته منطقه، اکنون وقت متحد شدن غرب با ایران است. به عقیده وی، منافع استراتژیک غرب، در تعامل با ایران است، نه عربستان سعودی.

میر در آغاز مطلب خود اشاره می کند که تقریباً دو سال پیش، نمایندگان پارلمان انگلیس با دادن رأی منفی، مخالفت خود را با همراهی انگلیس با آمریکا و فرانسه جهت حمله به سوریه اعلام کردند. این امر، به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز بهانه ای داد تا از توسل به اقدام نظامی خودداری کند و به این ترتیب، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در این ماجرا تنها ماند.

اما این دیپلمات سابق اشاره می کند که اکنون اوضاع نسبت به دو سال پیش تغییر کرده است: جنگ داخلی در سوریه همچنان بی وقفه ادامه دارد. افراد بسیاری در نتیجه این روند بی خانمان و به سوی اردوگاه های پناهندگان روانه شده اند. ممکن است فکر کنید این ماجرا دلیل قانع کننده ای برای بازنگری در تصمیم دو سال پیش و دست زدن به اقدامی قاطع علیه اسد است؛ اما اشتباه می کنید! حقایق تغییر کرده و این تغییر، به نفع اسد بوده است.

منبع: دیپلوماسی ایرانی
با تلخیص

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *