آخرین خبرها

همکاری تنگاتنگ (pyd) و ارتش دولتی سوریه در حسکه بر ضد داعش

877486_844دولت بهار: با پیوستن کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه و عشایر حسکه به ارتش سوریه، این نیروها در اولین عملیات مشترک موفق شدند، کنترل کامل زندان مرکزی، میدان النشوه و دایره امنیت جنایی را در دست گیرند.


به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، در شهر «حسکه»، مرکز استانی با این نام در شمال شرقی سوریه نیروهای ارتش سوریه و کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای این استان درحال پیشروی به سمت نقاطی هستند که داعش تلاش کرده بود، با استفاده از آنها به داخل حسکه نفوذ کند.

شب گذشته و پس از نشست مشترک سرتیپ «محمد خضور»، فرمانده نظامی ارتش سوریه در منطقه شرقی با فرماندهان کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه توافق شد که ارتش سوریه نیروهای این کمیته‌ها و همچنین نیروهای عشایر منطقه از جمله الصنادید، السوتورو و الشیعطات را برای مقابله با داعش و دفع حملات آن علیه شهر حسکه مجهز به سلاح و تجهیزات و تسلیحات نظامی کند.

همچنین مقرر شد، این نیروها در کنار ارتش سوریه و تحت فرمان آن، عملیات هماهنگ و مشترکی را علیه داعش در منطقه داشته باشند.

 ساعتی بعد این نیروها و ارتش سوریه عملیات پیشروی به سمت نقاط تمرکز داعش در حسکه را آغاز کرده و موفق شدند، ضمن پیشروی در محورهای دایره امنیت جنایی، میدان النشوه، فیلات الحمر، اللیلیه، الشریعه، السکن الشبابی و زندان مرکزی، کنترل کامل زندان مرکزی، میدان النشوه و دایره امنیت جنایی را در دست گیرند و عناصر داعش را از این مناطق بیرون رانده، وادار به عقب نشینی کنند و در محورهای دیگر به پیشروی خود ادامه دهند.

در این راستا نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مواضع داعش در النشوه غربی و کاروان‌ حامل تجهیزات و استحکامات جدید و کمکی برای داعش که از پل ابیض،  اطراف مانع نظامی البانوراما و بیمارستان کودکان حسکه به سمت کوی‌های النشوه غربی و شرقی در حرکت بود، را هدف قرار داده و ضمن منهدم کردن تجهیزات و تسلیحات نظامی حمل شده، ده‌ها تکفیری داعشی را کشته و زخمی کرد.

جدیدترین گزارش‌ها از رسیدن سرهنگ «عصام زهر الدین» به شهر حسکه خبر می‌دهد. سرهنگ زهر الدین از جمله فرماندهان ارتش سوریه است که تاکنون ماموریتی به وی محول نشده، مگر آنکه در آن پیروز و موفق باشد. وی مسئولیت حفظ فرودگاه نظامی دیر الزور در استان دیر الزور را برعهده دارد و حضور وی در جبهه عملیاتی حسکه نشان از حساسیت اوضاع برای ارتش و نظام سوریه دارد.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *