آخرین خبرها

هویت جلاد داعش شناسایی شد.

1421744292106_stمنابع خبری اعلام کردند که هویت فردی که در فیلم‌های سر بریدن داعش نقش جلاد را داشت و با نام «جان جهادی» شناخته می‌شد، شناسایی شد. وی فردی به نام “محمد الموازی” است که در کویت متولد شده و در غرب لندن زندگی می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، پیش از این روزنامه واشنگتن‌پست نیز هویت “محمد الموازی” را اعلام کرد و نوشت وی از شهروندان انگلیس و از یک خانواده ثروتمند است که در غرب لندن زندگی کرده و در رشته برنامه‌نویسی کامپیوتر، از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است.

در ویدیوهایی که گروه تروریستی داعش منتشر کرده است، فردی با نقاب و لباس‌ سیاه در حالی که چاقویی به دست دارد، با لهجه انگلیسی اهالی لندن صحبت می‌کند و سپس سر سه آمریکایی، دو انگلیسی و یک ژاپنی را از تن جدا می‌کند.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: احتمالا الموازی حدود سال ۲۰۱۲ به سوریه سفر کرده و در آنجا به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

الموازی اولین‌بار در ماه اوت گذشته (نزدیک به شش ماه پیش) در ویدئویی که به نظر می‌رسد از لحظه کشته شدن جیمز فولی، روزنامه‌نگار آمریکایی ثبت شده، دیده می‌شود.

تصور می‌شود که وی بعدها در ویدئوهای بریده شدن سر استیون ساتلاف، روزنامه‌نگار آمریکایی، دیوید هینز، امدادگر انگلیسی، آلن هنینگ، راننده تاکسی انگلیسی و عبدالرحمان (پیتر) کاسیگ، امدادگر آمریکایی، دیده شده است.

آخرین بار او کمتر از یک ماه پیش در ویدئوی مربوط به کشته شدن کنجی گوتو، روزنامه‌نگار ژاپنی ظاهر شد.

گروگان‌هایی که از دست داعش نجات یافته‌اند، گفته‌اند که “جان جهادی” یکی از سه عضو انگلیسی گروهی است که مسئول نگهبانی از اتباع غربی در اختیار داعش در سوریه شده‌اند.

ایسنا

(آیا این احتمال وجود ندارد که سازمان های اطلاعات انگلیس و غرب او  امثالش را با هدف بدنام کردن مسلمان برای چنین اقدامهایی اجیر کرده باشند.؟ والله اعلم)

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *