آخرین خبرها

رییس جمهور ترکیه:کار به جایی رسیده که یک کودتاچی حکم بازداشت رییس اتحادیه علما را توصیه می کند.

8784179456dinurasاردوغان در این شورا به اقدام مصر در جهت تحت تعقییب قرار دادن یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام با بولتن قرمز واکنش نشان داد

پنجمین شورای دین در آنکارا آغاز شد.

این شورا از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد.

اردوغان در این شورا به اقدام مصر در جهت تحت تعقییب قرار دادن یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام با بولتن قرمز واکنش نشان داد.

اردوغان گفت: شخصیتی که از طریق اقتدار بر سر کار آمده، به اینترپل دستور دستگیری یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام را می دهد. این امر نشان می دهد که جهان روز بروز به جای خوب شدن بدتر می شود.

محمد گؤرمز رئیس امور دینی ترکیه با تاکید بر اینکه ترکیه تبدیل به امیدی برای کل جهان شده است، گفت: احتیاج به دین و علم در عرصه زندگی باعث شده است تا موسسات و سازمانها مخختلف از نو ساختاربندی شوند.

منبع: تی آر تی فارسی

عربستان مجموعه قرضاوی را تروریستی اعلام می کند

منابع آگاه عربستانی اعلام کردند که مقامات ریاض قصد دارند نام “اتحادیه جهانی علمای مسلمانان” که ریاست آن را یوسف قرضاوی عهده دارد در فهرست سازمان های تروریستی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای العرب، منابع آگاه عربستانی اعلام کردند که مقامات این کشور درصدد آن هستند نام “اتحادیه جهانی علمای مسلمانان” که ریاست آن را یوسف قرضاوی، پدر معنوی اخوان المسلمین برعهده دارد در فهرست سازمان های ترویستی قرار دهند.

بنا به گفته این منابع علت این اقدام عربستان این است که این سازمان را یکی از سازمان های تندرو وابسته به اخوان المسلمین می دانند و معتقدند اخوان المسلمین از آن به عنوان سرپوشی برای فعالیت های خود استفاده می کند.

عربستان پیشتر اخوان المسلمین را در فهرست سازمان های تندرو و تروریستی که از هرگونه فعالیت ممنوع هستند قرار داد. همچنین این کشور علاوه بر نام اخوان المسلمین گروه تروریستی “دولت اسلامی عراق و شام” (داعش) و جبهه النصره را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داد.

منبع:  دیپلوماسی ایرانی

– تبلیغات بر ضد رییس اتحاد علما: http://www.shia-news.com/fa/search

                                                  http://shia-online.ir/search.asp?s=1

معرفی مختصر دکتر یوسف قرضاوی

یوسف قرضاویدکتر یوسف قرضاوی عالمی ربانی و سخنوری توانا، نویسنده و شاعری معروف و یکی از برجسته‌ ترین دانشمندان معاصر و از کادر رهبری نهضت مهم جهانی اخوان المسلمین است.

این دانشمند مبارز در روستای (صفط تراب‌) مصر در سال ۱۹۲۶ میلادی در خانواده‌ای متدین و فقیر متولد شد. و در ایام کودکی در حالیکه دوساله بود از سایه مهربان پدر محروم گشت، و در ده سالگی تمام  قرآن کریم را حفظ نمود، و همیشه صبحها به مدرسه دولتی و عصرها به حوزه علمیه می‌رفت و در سال ۱۹۵۲ میلادی از دانشکده اصول الدین فارغ التحصیل شد، و نیز همان سال مجدداً در امتحان شرکت کرد و از دانشکده ادبیات عربی فارغ التحصیل گردید و در سال ۱۹۷۳ میلادی موفق به اخذ دکترا شد.

دانشجویی، دکتر قرضاوی در زمانی بود که بعلت جهل و نادانی و بی تفاوتی مسلمین، دولتهای اسلامی از خط اصلی که پیامبر اسلام و خلفای راشدین آن را طرح ریزی کرده بودند، انحراف پیدا کردند و به درستی مصداق کامل پیشگوئی پیامبر بزرگوار ص قرار گرفتند که می فرماید: «أَلا إِنَّ الْکِتَابَ وَالسُّلْطَانَ سَیفْتَرِقَانِ، فَلا تُفَارِقُوا الْکِتَابَ، ‌أَلاَّ إِنَّهُ سَیوَلِّی عَلَیکُم أُمَراءُ یرضون لِأَنْفسِهِم مَا لا یرضونَ لَکُمْ، فَإِنْ أَطَعْتُمُوهُم أَذَلُّوکُم وَإِنْ عَصَیتُمُوهُم قَتَلُوکُم قَالُوا: مَاذا نَفعَلُ یا رَسول الله قَالَ: کُونُوا کَأَصْحابِ عِیسی، نُشِرُوا بِالمناشِیر وَحُمِلُوا عَلَى الخَشَبَ، فَوَالَّذِی نَفسُ مُحَمَّدٍ بِیده ِلَمُوتَه فِی طَاعَهِ اللهِ خَیرٌ مِنْ حَیاهٍ فِی مَعْصِیهِ الله» «ای مسلمانان، آگاه باشید که بزودی قرآن و حکومت (دین و سیاست) از همدیگر جدا می شوند، ولی شما دستورات قرآن را رها نکنید وآگاه باشید که بزودی بر سر شما کسانی حکومت می‌کنند که سلطه و قدرت را فقط برای خودشان دوست می‌دارند و آن را برای شما دوست نمی‌دارند، پس اگر شما از دستورات ساختگی آنها پیرو و اطاعت کنید، شما را بذلت می‌کشانند، (زیرا کسانیکه از دولتهای ظالم و ستمگر فرمانبری و اطاعت می‌نمایند در میان توده مردم مسلمان بعنوان مزدور و خود فروخته شناخته می‌شوند آبرو و حیثیت اجتماعی خودشان را از دست می‌دهند) و اگر نافرمانی کنید شما را قتل عام می‌کنند، صحابه فرمودند: یا رسول الله در آن هنگام ما چه کار کنیم، پیامبر اسلامص فرمود: شما همچون پیروان حضرت عیسی (ع) باشید، که با اره تکه تکه و دار زده شدند، سوگند به ذاتی که جان محمد در دست اوست، مرگ در راه خداوند از زندگی که نافرمانی خداوند در آن باشد بهتر است».

و نیز از حضرت علی (رض) روایت است که پیامبر اسلام ص فرموده است: «سَیکُونُ بَعْدِی أُمَرَاءُ فَمَنْ دَخَلَ عَلَیهِم وَصَدَّقَهُمْ بِکَذِبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَیسَ مِنِّی وَلَسْتُ مِنْهُ، وَلیسَ بِوَاردٍ علىّ الْحَوْضِ، وَمَنْ لَمْ یدخُل عَلَِیهِم وَلَمْ یعِنْهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ وَلَمْ یصَدِّقْهُمْ بِکِذْبِهِمْ فَهُوَ مِنِّی وَأَنَا مِنْهُ وَ هُوَ الْوَاردُ علىّ الْحَوْضِ» (مسند احمد، ترمذی)

«بزودی بعد از من مسئولانی (ظالم و ستمگر) حکومت می‌کنند هر کس نزد آنها برود و دروغهای آنها را تائید کند و آنها را بر ظلم و ستمشان یاری نماید، آن شخص از امت من نیست و من از دوستان او نیستم و روز قیامت بر حوض کوثر بر من وارد نمی شود.

و هر کس که نزد آنها نرود و آنها را بر ظلمشان یاری ننماید و دروغهای آنها را تائید نکند او از امت من است و من از دوستان او هستم و روز قیامت برحوض کوثر بر من وارد می‌شود».

بهرحال، حکّام ظالم و ستمگر نظام حیاتبخش، اسلام را رها کرده از نظام و قوانین استعمارگران شرق و غرب پیروی می‌کردند و فقط نام اسلام را سرلوحه برنامه ها، و سخنرانیها و رسانه‌های گروهی خود قرار می‌دادند و بس، تا ملتهای ستمدیده و ناآگاه خود را با شعارهای جالب و فریبنده اسلامی، گول بزنند و بسکوت وادار نمایند و مسلمانان آگاه و مبارز را با نام اسلام و قرآن بر علیه خدا و رسولش قلمداد کنند و سر آنها را از تن جدا نمایند.

آری، در طول تاریخ یکی از بزرگترین حربه‌های فرعون و فرعونیان، سو‌ء استفاده از کلمات و شعارها، برای اجرای اعمال شوم و ننگین خویش بوده است.

و اما این جوان آگاه مکتب رسول الله، از شعار فریبنده فرعون صفتان گول نمی‌خورد و طبق وظیفه شرعی، همیشه راهپیمائیهای دانشجویان مسلمان را قیادت و رهبری می‌کند و آنها را برعلیه ظلم و ستم، شاه ستمگر ملک فاروق و فرعون قرن بیستم جمال عبدالناصر خون آشام، می‌شوراند و مصداق سنت یاوران ادیان الهی یک بار در عهد ملک فاروق و دوباره در زمان جلاد زمان جمال عبدالناصر راهی زندان می‌شود.

دکتر قرضاوی در سال ۱۹۵۶ میلادی از زندان آزاد می‌گردد، حکومت فرعونی، او را از سخنرانی و تدریس منع می‌کند ولی خفاشان کور دل تا کی می‌توانند نور دعوت الهی را خاموش سازند،

«مى‏خواهند با سخنان خود نور خدا را فرونشانند و خداوند کامل کننده نور خود است و هر چند کافران ناخوش ندارند» (صف: ۸).

دکتر قرضاوی از راه تدریس و سخنرانی راه دعوت اسلامی را مسدود می‌بیند از قلم توانای خویش کار می‌گیرد و در همان زندان دهها کتاب از جمله نمایشنامه را بنام (مسرحیه تاریخیه سعید بن جبیر و حجاج بن یوسف) و کتاب ارزشمند (الحلال والحرام فی الإسلام) را به رشته تحریر در می‌آورد و منتشر می‌سازد و پس از انتشار کتب دولت استعمارگر احساس خطر می‌کند و برای همیشه او را از مصر تبعید می‌نماید و تا امروز هم در تبعید بسر می‌برد.

شیخ دکتر یوسف قرضاوی (رئیس اتحاد جهانی علمای مسلمان) یکی از بزرگترین علمای معاصر جهان اسلام اینک ساکن قطر هستند.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *