آخرین خبرها

حوثی ها با چراغ سبز سازمان ملل و آل سعود وارد پایتخت یمن شدند.

25584_4KYPLF2S_picبنا بر گزارش شبکه های خبری الجزیره و العربیه ساعاتی پیش میلیشاهای مسلح حوثی که به همکاری با طرفداران علی عبدالله صالح رییس جمهور سابق در میان ارتش و دولت  و نیروهای امنیتی برای رویارویی با انقلاب مردمی آن کشور متهم هستند مراکز مهم دولتی مانند مقر ریاست وزراء، مرکز فرماندهی ارتش، رادیو و تلویزیون و بانک مرکزی را تصرف کردند، به گزارش الجزیره وزیر کشور یمن به نیروهای تحت فرمان خود دستور داده بود که با حوثی درگیر نشوند. حوثی ها همچنین دانشگاه ایمان (مرکز اصلی علمی فرهنگی إخوان المسلمین یمن) را اشغال کرده اند، حوثی ها که با شعار های متضادی همچون مرگ بر آمریکا، و رویارویی با وهابیت و تروریسم و إخوان المسلمین عمل می کند تا کنون  به هیچیک از مراکز غربی تعرض ننموده و تنها مراکز متعلق به جماعت های المژتمر الوطنی للإصلاح(إخوان المسلمین) و سلفی ها را هدف قرار داده است. گفته می شود حوثی ها تنها با چراغ سبز دولت های خلیج از جمله سعودیه و امارات و توافق با نیروهای نظامی و امنیتی وابسته به رژیم علی صالح توانسته اند وارد پایتخت یمن بشوند، تا سعودی ها پس از کودتای مصر و کنار گذاشتن اخوان المسلمین از قدرت از نفوذ بیشتر آنان در میان برخی از ارتشیان و دولت یمن جلوگیری نماید و انقلاب یمن را دچار بن بست و شکست کند.

بر اساس گزارش الجزیره و بی بی سی عربی رییس جمهور یمن و فرمانده هان ارتش و وزارت کشور -جز لشکر ۱۱ به فرماندهی سرلشکر محسن الأحمر از قبیله آل احمر و طرفدار انقلاب- مراکز نظامی و دولتی را تسلیم حوثی ها نموده اند.

با توجه به هماهنگی میان جمال بن عمر نماینده سازمان ملل و کشور های خلیج از جمله دولت سعودیه و غربی ها برای ایجاد وضع جدید و کنار نهادن انقلابیون و مخالفان رژیم گذشته از پیش به توافق رسیده بودند. برخی از تحلیل گران بر این باورند که غرب و سعودی ها و مجموعه کشورهای مخالف بهار مردمی از اختلافات مذهبی و قبیله ای برای دستیابی به اهداف خود بهره گرفته و برای مدتی از توان مادی و انگیزه های مذهبی حوثی ها  در برابر اخوانی ها و سلفی ها استفاده می کنند و چنانچه حوثی ها برای مدت زمان  طولانی همچون پلیس و ابزار رژیم سابق و سعودیه عمل نکنند در فرصت مناسب به حساب آنها نیز خواهند رسید.

همچنین بنابرگزارش خبرنگاران حوثی ها به منزل خانم توکل کرمان رمز انقلاب مردمی یمن بر ضد استبداد رژیم گذشته و برنده جایز صلح نوبل حمله ور شده و آن را اشغال کرده اند.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *