آخرین خبرها

مردی بزرگ و اقدامی بزرگ!

در کنگره‌ی ششم اتحاد اسلامی کردستان نامزد دبیرکلی این حزب نخواهم بود.

استاد صلاح‌الدین محمد بهاءالدین دبیرکل فعلی اتحاد اسلامی کردستان عراق، روز یکشنبه‌ ۴ مارس ۲۰۱۲ اعلام کرد که‌ در کنگره‌ی ششم حزبش، نامزد دبیرکلی نخواهد شد.

بنا به‌ گزارش کوردیو؛ سایت رسمی حزب اتحاد اسلامی کردستان، صلاح‌الدین محمد بهاءالدین دبیرکل فعلی اتحاد اسلامی کردستان عراق روز یکشنبه‌ ۴ مارس ۲۰۱۲ برابر با ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ در یک پیام رسمی که‌ در صفحه‌ی شخصی وی بر روی فیسبوک منتشر شد، رسماً اعلام کرد که‌ در کنگره‌ی ششم حزبش، نامزد دبیرکلی نخواهد بود.

متن کامل پیام به این شرح است:

بسم الله‌ الرحمن الرحیم

الحمد لله والصلاه والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه ومن والاه

بزرگواران، عزیزان

السلام علیکم ورحمهالله‌

خداوند را شاکرم که می‌دانید امروز دیگر اتحاد اسلامی کوردستان در مرحله‌ی مناسبی است. در اوج فعالیتهایش و آنچنان که انتظار می‌رود در حال برداشتن گامهای جدی است. بیشتر مشکلات و موانع را پشت سر گذاشته و بیشتر مردم کوردستان به آن امیدوارند.

کم کم زمان برگزاری کنگره فرا رسیده و می‌خواهیم که این کنگره هم، در موعد خود و بدون تأخیر برگزار شود و در نوع خود کنگره‌ای نمونه و موفق باشد.

من نیز می‌خواهم ان‌شاالله این بار به آرزوی چندین ساله‌ام برسم که از کنگره‌ی چهارم در سال ۲۰۰۵ خواستارش شده‌ام، اما تاکنون شرایط مناسب عملی کردنش فراهم نبوده است. اکنون می‌بینم که اتحاد اسلامی ‌کوردستان در وضعیت مطلوب و رو به توسعه‌ای است و شکر خدا من نیز در سلامت کامل و در اوج فعالیتهایم هستم. برای همین می‌خواهم که این پروژه‌ی دموکراتیک و نیکو که تغییرات در سمت رهبری حزب است را در نهایت اختیار و خواست خودم و بدون هیچگونه علت دیگر و هرگونه فشار خارجی به انجام برسانم و با این کار، در این زمینه نیز اتحاد اسلامی کوردستان بتواند الگویی پیشتاز و زیبا ارایه دهد.

مدت مدیدی است که این موضوع را با تنی چند از افراد کادر رهبری درمیان گذاشته‌ام و زمینه‌ی آنرا به‌طور نسبی فراهم کرده‌ام و در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۱ نیز آشکارتر در نشست عمومی کادر رهبری در باره‌ی آن سخن گفته‌ام و حالا هم که برگزاری کنگره نزدیک است می‌خواهم که بدین وسیله به همه‌ی برادران و خواهران عزیزم، مسؤولان، اعضا، هواداران و دوستداران اتحاد اسلامی کوردستان پرشکوه و همچنین ملت سرافراز کوردستان اعلام کنم که همراه با تقاضای بخشش و طلب حلالیت، ان‌شاءالله در کنگره‌ی ششم، خودم را برای تصدی سمت دبیرکلی نامزد نمی‌کنم و از همگان خواستارم که در برداشتن این قدم از من حمایت کنند.

دیرزمانی است که پی فرصتی مناسب هستم تا این امانت را بازگردانم تا در این زمینه نیز اتحاد اسلامی کوردستان پیشقراول باشد، اما هر بار بنا به علتی به تعویق می‌افتاد.

از سویی من نیز وظیفه‌ی خود می‌دانم و بر خود حق می‌دانم که پس از این همه سال از این حق برخوردار باشم و می‌دانم که همه‌ی برادران و خواهران این را به آسانی درک می‌کنند.

 

 بزرگواران:

– در همه‌ی مسؤولیتها و سمتها اصل بر تغییرات و واگذاری است و نه تداوم آن.

– آنچه انجام داده‌ام(اگر مقبول حق افتد) همه‌ی فعالیت، توانایی و دانایی من بوده است و بدون شک کارهای من نیز بدون ایراد و اشکال نبوده است.

– مرحله‌ی جدید و وضعیت جدید اقلیم کوردستان، عراق و منطقه ایجاب می‌کند که اتحاد اسلامی کوردستان به شیوه‌ای مناسب و متفاوت، نقش قافله‌سالاری خود را حفظ کند. یکی از نشانهای قدرت و توانایی، تجدید خود و تغییرات در کادر مسؤولان است.

– خداوند را شاکرم که در مدت ۳۰ سال گذشته که در این مسؤولیت بوده‌ام، مجموعه‌ای از تجربه‌ی اندوخته دارم که ان شاءالله‌ از تقدیم داشتن آن به برادران و خواهران کادر رهبری و دبیرکل محترم آینده، دریغ نمی‌ورزم و همچنان فارغ از وظیفه‌ی حزبی همانند یک عضو آماده‌ی ایفای نقش در هر زمینه‌ی دینی، ملی و میهنی هستم.

– در واقع خداوند را شاکرم که در این مدت طولانی مسایل شخصی، خویشاوندی و اجتماعی‌ام را پس از اهتمام به فعالیتهای این کاروان قرار داده‌ام. شاید حالا دیگر لازم باشد در عمر باقی مانده به عنوان وظیفه‌ای شرعی و اجتماعی، نظری هم به آنها داشته باشم.

– مطمئنم که خلأیی آنچنان ایجاد نخواهد شد و برادران و خواهران با جان و دل و در نهایت مسؤولیت‌پذیری و مستحکمتر و به شیوه‌ای بهتر، آنرا جبران خواهند کرد.

– از خداوند بلندمرتبه می‌خواهم که نیت و خواستمان را برای کسب رضایت خودش اصلاح کند و از خطا و عذرمان درگذرد و کارهای نیکمان را مورد قبول قرار دهد و ما را در راه هر آنچه خوبی، خیر و مصلحت والای خاک و مردم است به کار گیرد.

رَبَّنَا تَقَبَّلْ مِنَّا إِنَّک انت السَّمِیعُ الْعَلِیمُ ۆتُبْ عَڵیْنَا إِنَّک انْتَ التَّۆّابُ الرَّحِیمُ

صلاح الدین محمد بهاالدین.

منبع:اصلاح وب

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

۶ نظر

  1. سلام، این بزرگوارکه در مدت سی سال نقش رهبری این اتحاد را بعهده داشته کار بزرگی کرده است اجرشان با خداوند، طبیعی است که اگر بخواهد در وضعیتش تغیراتی حاصل نماید و همینکه تجربیاتش را صادقانه در اختیار آیندگان میگذارند خودش کار بزرگی است، بنظر من با این تجربیات سی ساله اگر احسا س نماید که ممکن است با کنار رفتنش اتحاد دچار تفرقه و نقصان میشود بهتر است بماند و کار خوبش را باتمام برساند.

  2. سلام، این بزرگوارکه در مدت سی سال نقش رهبری این اتحاد را بعهده داشته کار بزرگی کرده است اجرشان با خداوند، طبیعی است که اگر بخواهد در وضعیتش تغیراتی حاصل نماید و همینکه تجربیاتش را صادقانه در اختیار آیندگان میگذارند خودش کار بزرگی است، بنظر من با این تجربیات سی ساله اگر احسا س نماید که ممکن است با کنار رفتنش اتحاد دچار تفرقه و نقصان میشود بهتر است بماند و کار خوبش را باتمام برساند.

  3. سلام خسته نباشید. به تازگی وبلاگی با مضامین دینی و قرآنی راه اندازی کرده ام
    ما را از راهنمایی های ارزشمند خود بی بهره نکنید

  4. سلام خسته نباشید. به تازگی وبلاگی با مضامین دینی و قرآنی راه اندازی کرده ام
    ما را از راهنمایی های ارزشمند خود بی بهره نکنید

  5. ناصر حبیبی

    به نام الله.
    باید به احزاب سکولار و لیبرال کردی و هوادارنشان یادآوری کرد که: کدام یک از سران احزاب شما تا کنون دست به چنین اقدامی زده است. سران شما اگر تحت فشار قرار نگیرند تا آخر عمر در مقام خود باقی می مانند و پس از خود فرزندان و خانواده آنان همچنان بر شما حاکم خواهند بود. درس بگیرید.

  6. ناصر حبیبی

    به نام الله.
    باید به احزاب سکولار و لیبرال کردی و هوادارنشان یادآوری کرد که: کدام یک از سران احزاب شما تا کنون دست به چنین اقدامی زده است. سران شما اگر تحت فشار قرار نگیرند تا آخر عمر در مقام خود باقی می مانند و پس از خود فرزندان و خانواده آنان همچنان بر شما حاکم خواهند بود. درس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *