آخرین خبرها

حمله‌ اردوغان‌به‌شورای‌امنیت‌درخصوص‌سوریه


سازمان ملل همان گونه که در سربرنیتسا و بوسنی و هرزگوین و دیگر مناقشات بین‌المللی ناکارآمد عمل کرد و اکنون نیز در قبال سوریه نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و خشونت‌ها در سوریه همچنان ادامه دارد.

  ایسنا: نخست‌وزیر ترکیه با اعلام اینکه شورای امنیت اعتبار خود را از دست داده گفت: سردرگمی سازمان ملل در خصوص سوریه باعث شده تا نظام این کشور همچنان به خشونت‌ها ادامه دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، رجیب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در سخنانی در کنفرانس بین‌المللی استانبول، سازمان ملل و شورای امنیت را به “بی‌کفایتی” و “عدم توانایی در تصمیم گیری‌های مهم” متهم کرد.

وی عنوان داشت: مواضع سازمان ملل در قبال سوریه به بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور اجازه می‌دهد تا همچنان به خشونت‌های خود علیه ملت سوریه ادامه دهد.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: سازمان ملل همان گونه که در سربرنیتسا و بوسنی و هرزگوین و دیگر مناقشات بین‌المللی ناکارآمد عمل کرد و اکنون نیز در قبال سوریه نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و خشونت‌ها در سوریه همچنان ادامه دارد.

اردوغان گفت: شورای امنیت سازمان ملل نیز به دلیل سردرگمی‌هایش در قبال مسائل مهم جهانی از جمله بحران سوریه مشروعیت خود را نزد مظلومان جهان از دست داده است.

وی با اشاره به نقش برخی کشورها در تحولات سوریه گفت: متاسفانه برخی‌ها در بحران سوریه به دنبال منافع خود هستند و از کشتار و رنج مردم سوریه منافع شخصی خود را دنبال می‌کنند.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به ضرورت تغییر در ساختار نهادهای بین‌المللی گفت: ساختار سازمان ملل باید اصلاح شده و کشورهای جهان مکانیزمی تاثیرگذارتر برای تحقق عدالت و پایان دادن به بحران‌های اقتصادی طرح‌ریزی کنند.

وی گفت: تعاریف موجود در جهان باید اصلاح یابد و این باور که غرب تنها محور و قطب دنیاست، شکسته شود و در اصطلاح «کشورهای پیشرفته و در حال توسعه» تجدیدنظر شود چرا که هم‌اکنون کشورها و قدرت‌های نوظهوری از میان کشورهای در حال توسعه سربرافراشته‌اند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

فردانیوز

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *