آخرین خبرها

اظهارات متفاوت دبیرکل سابق حزب‌الله

 

گروه بین الملل: دبیر کل سابق حزب الله لبنان در گفت و گو با تلویزیون لبنانی ” ام تی وی” اعلام کرد افراد این حزب که در سوریه کشته می‌شوند “شهید” به شمار نمی‌آیند و……..!

شیخ صبحی الطفیلی خواستار یاری رساندن به مردم مظلوم سوریه شد و با اشاره به دخالت نیروهای حزب الله لبنان در سوریه گفت: هر آنچه که در سوریه رخ می‌دهد، حمایت از رژیم دمشق و جنایت های آن است در حالی که این رژیم هیچگاه اسرائیل را بمباران نکرده است. الطفیلی تاکید کرد: شیعیان در سوریه نیاز به یاری هیچکس ندارند و در حقیقت ما بودیم که برای آنها مشکل آفریدیم.

وی تاکید کرد که مسئولیت قتل شیعیان در سوریه بر عهده حزب الله لبنان است. به گفته الطفیلی: حضرت زینب (س)  نیازی به حمایت ندارد چرا که مرقد او نزد سنی‌ها نیز محبوب است. الطفیلی در عین حال تاکید کرد که بیشترین استفاده را از درگیری های پیش آمده در سوریه اسرائیل می‌برد، چرا که به گفته وی این رژیم به دنبال شکست دو طرف درگیر در سوریه است.

وی بیان داشت: در زمان مناسب از ستمدیدگان و کودکان سوری حمایت خواهم کرد و تلاش خود را برای جلوگیری از فتنه مذهبی میان شیعیان و سنی‌ها بکار خواهم بست.

منبع:بهار نیوز

 همچنین شیخ صبحی طفیلی دبیر کل سابق حزب الله لبنان در برنامه(نقطه نظام) شبکه العربیه اظهار داشت:

        آمریکایی ها نه تنها از دادن اسلحه ضد تانک و هواپیما به انقلابیون سوریه خودداری کرده و می کند بلکه دولت های دیگر را برای خودداری از این کار زیر فشار قرار داده است.

        گزینه های پیش روی شیعیان لبنان پس از سقوط نظام بشار اسد یا هم پیمانی با اسرائیل یا با اهل سنت سوریه است، به همین خاطر از رهبران شیعی می خواهم از پیشگیری سیاست هایی که یا به شکست یا هم پیمایی با اسرائیل منتهی می شود خودداری کنند.

        از حزب الله می خواهم در سیاست حمایت از دولت سوریه تجدید نظر کند زیرا سیاست حمایت از بشار اسد تأثیری منفی بر نزاع های مذهی در منطقه دارد، و این حمایت مشارکت در جنایتی بزرگ بر ضد مردم سوریه است.

        من با هیچیک از مخالفان بشار اسد ارتباطی ندارم و تنها با سخنان خود و تلاش برای کمک به مردم آواره سوریه در لبنان از آنان حمایت می نمایم.

        اگر اقلیت علوی سوریه گمان می کند می تواند برای خود دولتی جداگانه تشکیل دهد اشتباه می کند و چنین خیالی واقعیت پیدا نخواهد نمود، و من آرزو می کنم که گرایشی در سوریه بر سر کار بیاید که به روش دولت ترکیه کشور را اداره کند.  

منبع: مرکز دراسات (الهدی) http://www.hwda.net/index.php?option=com_content&view=article&id=470:-q-q-qq-&catid=22:2011-08-08-15-13-45&Itemid=32

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

۲ نظر

  1. آدم تاسف می خورد بر این همه بی بصیرتی ؛ در حالی که امروز توطئه مشترک آمریکا و اسرائیل و آل سعود و همپیمانانشان و تروریست های شرور و جنایتکار در مورد بحران سوریه علنی شده و هم خودشان اذعان کرده اند و تمام قرائن و شواهد حاکی از این واقعیت است فردی مثل آقای شیخ صبحی الطفیلی که عنوان اولین دبیر کلی حزب الله لبنان را یدک می کشد ؛ این گونه اظهار نظر کند و ایران و حزب الله مظلوم را مقصر اصلی قلمداد نماید ؛ آیا ایشان جوابی برای خدا در روز محشر برای این اظهارات خود آماده کرده اند نمی دانم ایشان را باید جاهل به موضوع دانست یا خدای نکرده خائن و دروغگو !!!؟؟؟

  2. حم شادكام

    شیخ صبحی الطفیلی از روشن علمای شیعه لبنان است و نظراتش عاری از تعصّبات مذهبی می باشد. ایکاش بقیه مراجع شیعی مثل ایشان عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *